از دیروز تا امروز

متولد مرداد ۱۳۳۳ چه زود گذشت اما پر بار و پر ماجرا و پر مخاطره گذشت وقتی فقط هجده سال داشتم و با حمایت نقی ظهوری ( پدرخوانده ) شدم نویسنده صفحه شایعات مجله جوانان توی آینه تاکسی ها دنبال پر رنگ شدن سبیلهایم بودم ، حالا با داشتن ۷۲ اثر هنری در مقام نویسنده و کارگردان شامل فیلم و تئاتر و نمایشنامه و فیلمنامه و کتاب با داشتن دکتری بارم سنگین شده اما سنگینی آن باعث آزارم نیست و باعث خوشحالی

از دیروز تا امروز

متولد مرداد ۱۳۳۳ چه زود گذشت اما پر بار و پر ماجرا و پر مخاطره گذشت وقتی فقط هجده سال داشتم و با حمایت نقی ظهوری ( پدرخوانده ) شدم نویسنده صفحه شایعات مجله جوانان توی آینه تاکسی ها دنبال پر رنگ شدن سبیلهایم بودم ، حالا با داشتن ۷۲ اثر هنری در مقام نویسنده و کارگردان شامل فیلم و تئاتر و نمایشنامه و فیلمنامه و کتاب با داشتن دکتری بارم سنگین شده اما سنگینی آن باعث آزارم نیست و باعث خوشحالی

همراه با تنها افتاده های سفید پوش ناجی

جمعه, ۲۳ اسفند ۱۳۹۸، ۰۳:۳۴ ب.ظ

جمشید پوراحمد 

jamshid pourahmad

همراه با تنها افتاده های سفید پوش ناجی

 

 مراسمی در بهشت زهرا در زمان آقای کرباسچی شهردار ،  قطعه ای را برای خاکسپاری هنرمندان آماده که جمعی  از هنرمندان پیشکسوت حضور داشتند بعد از صحبتهای آقای شهردار زنده یاد علی تابش در جواب چنین گفت : من از خودم میگویم که تا زنده هستم کاری برایم انجام دهید و گرنه بعد از مرگم مرا به جای خاکسپاری در قطعه هنرمندان در چاه فاضلاب بیندازید ۰۰۰۰

به کجا رفتیم ، این نگاه و این رفتار همان منم منم ما ایرانی هستیم ؟ و ریشه و خاک ما از مهر و معرفت و مهمانوازی است ؟! مسولین کشور که خوشبختانه همه مجهز به ماسک های کاملا ایمن و دیگر امکانات مورد نیاز و در امنیت خاطر از هر نظر و تنها ایثارشان نسبت به کادر پزشکی به ویژه پرستاران در اندازه چند جمله جلوی دوربین ( خسته نباشی قلندر ! ) و بالا ترین مقام دولت جناب رئیس جمهور که طبق عادت در زمان بحران غایبند و بدون شک بعد از کلی انتقاد رخ نشان میدهند و از دفتر کار تلفنی دستور بدون نتیجه صادر و انتهایش  از مردم  میخواهند که از هیچ کمکی دریغ نکنند !! ( همسایه ها یاری کنید  ) هیچ توجه کردید که جای دولت و مردم فقط در شرایط بحران عوض میشود ! بعد از مسولین ورزشکاران عزیز  به ویژه فوتبالیستها که باید از بابت مرآم و معرفت و انسانیت الگو و اسطوره باشند و در این جنگ خاموش و هولناک کرونا متاسفانه غایبند

 اما سلبریتی های مامانی !! با استوری های مضحک ( دوستان سلام من الان ساریم ) ( دوستان من اومدم آرایشگاه ) ( دوستان من در قرنطینه هستم ) ( دوستان من دیشب مهمانی بودم میخواهم بخوابم مبادا نگرانم شوید ) واقعا این ادبیات با تصاویر خارج از محدوده اش مناسب یک هنرمند است ؟ باعث خجالت نیست ؟ اما اگر سوزنی به خود و جوالدوزی به دیگران و فقط به اندازه دقایقی خود را جای پرستاران می گذاشتیم،  اندکی معرفت هزینه و با هماهنگی و رعایت قوانین پزشکی و با چند شاخه گل به دیدار این فرشته های سفید پوش پرستاران نازنین می رفتیم،  پرستاران از خانواده های آقا و آقازاده و بی نیازان فاقد احساس نیستند که معنی دغدغه و مشکل را درک نکنند 

 همه از متوسط های جامعه با یک دنیا کمبود و نارسایی و نگرانی و چه خوب بود از خواب بیدار میشدیم و در نهایت عطوفت و احترام و حفظ شخصیت پرستاران و دیگر عزیزانشان می شتافتیم و هر کدام سهم کوچک و بزرگی را متعهد تا شاید بتوانیم جوابگوی قطره ای از دریای معرفت و روح پر عطوفتشان باشیم 

برای آباد کردن باید از خودمان شروع کنیم

  • جمشید پوراحمد

ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.